Beiskolázás 9. évfolyamra
Főmenü

NTP-KNI-20-0091. Vállalkozzunk!

Dátum: 2021. 03. 04 07:48:38 Szerző: nadori95

Idén is indul a közgazdasági tehetségműhely

Az idén is sikeresen pályázott iskolánk a Nemzeti Tehetségprogram pályázati kiírására és A hazai és határon túli köznevelési intézményekben, iskolai rendszerű szakképzést folytató intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok támogatása (KNI) pályázati körben nyertesnek hirdette az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő. A megnyert 1.200.000 Ft-ból a következő programelemek megvalósítását tervezzük:

• 60 órás tehetséggondozó programsorozat a vállalkozások (Vállalkozzunk?!) témakörben
  • 3 napos közös együttlét, tábor a Hegyközben, ahol közös lazító programokat szervezünk, illetve helyi vállalkozásokat látogatunk meg
  • 2 napos budapesti kirándulás, ahol az OTP Oktatási Központjában fognak a diákok részt venni egy interaktív programon, illetve ellátogatunk a Központi Statisztikai Hivatalba, ahol egyrészt megismerhetik a KSH működését, másrészt a háztartások gazdálkodása témában ismerhetik meg a legfontosabb, legérdekesebb statisztikai elemzéseket.

Reméljük, hogy a vírushelyzet lehetővé teszi majd a programok maradéktalan megvalósítását.

A programelemek mellett különböző eszközbeszerzésekre is sor fog kerülni.

Eszközbeszerzés

A korábbi tervektől eltérően a műhelyvezetők számára két digitális asztali rajztáblát szereztünk be. Az eszközök az on-line oktatásban nyújtanak nagy segítséget.

Beszámolónk a Szent István Rádióban

Évről évre beszámolunk a műhelyünk működéséről az egyházmegyei Szent István Rádióban. Itt is meghallgathatjátok a műhelyvezetői beszámolót.

Együttműködés az OTP FÁY Alapítvánnyal!

Iskolánk már több éve együttműködik az OTP Fáy Alapítvánnyal. Az idén a tervezett OK Központi látogatás mellett egy streamelt előadást nézhettek meg a diákok a Vállalkozások indítása, működése témakörben. Az április 8-án lezajlott előadást otthonról nézték a diákok.

Beszámolónk a Zemplén piac hirdetési újságban

Újratervezés

Sajnos a vírushelyzet miatt át kell terveznünk a programokat. Ősszel folytatjuk a munkát, de kicsit át kell terveznünk a programjainkat.

Újra nekifutunk!

A tavalyi tanév végén már jeleztük, hogy újratervezésre fog sor kerülni a vírushelyzet miatt. A műhelyvezető tanárok áttervezték a 2. félév és a kirándulások forgatókönyvét. Sajnos a budapesti kirándulás most is elmarad, de a 3 napos hegyközi tábor megvalósításra kerül.

Megérkeztek a pólóink

Az idei műhelyesek sem marad pólók nélkül. Az összetartozás érzését is erősítő pólók az idén is megérkeztek.

Kirándultunk és tanultunk

Szeptember 30-október 2 között az idén sikerült megvalósítani a Hegyközbe tervezett 3 napos táborunkat. Az idén Füzérradványban sikerült szállást találnunk.

És hogy mit csináltunk a 3 nap alatt? Röviden: jól éreztük magunkat, miközben ismereteinket bővítettük.

Részletesebben: kirándulást tettünk a Károlyi Kastélyban, ahol még kerti tárlatvezetésen is részt vettünk. Ellátogattunk a Hollóházi Porcelángyár Látogatóközpontjába, ahol a régi porcelánoktól a napjainkban készült termékpalettáig nézhettük meg a gyár termékeit. Mi magunk is kipróbáltuk a porcelánfestést!

Meglátogattuk a ZEMA Porcelánmanufaktúrát, ahol Papp Erzsébet a ZEMA márka designere tartott nekünk előadást. Bemutatta a márkát, illetve a márkaépítés göröngyös útját. Ezek után a porcelánékszerek készítési folyamatát is megismerhette a csapat.

Egyik műhelytag prezentációt készített a ZEMA látogatásról, illetve a vállalkozásról.

Emellett megismerhettük egy igazi kisvállalkozó munkáját. Elvira néni beszélt a vállalkozás működtetés nehézségeiről, illetve a piacszerzés lehetőségeiről. A mézeskalács díszítést is kipróbáltuk!

Nagyon jó volt együtt lenni. Kötetlenebb formában, de sokat tanultunk a vállalkozások működéséről.

Beszereztünk egy kivetítő képernyőt

A korábbi tervekhez képest módosult a beszerzett eszközök köre. Egy kivetítő képernyőt szereztünk be, mellyel a projektoros kivetítésnél egyszerűbben, jobb képminőségben oldható meg a prezentálás (is).

A Zemplén Televízió is beszámolt a műhely működéséről

Utoljára együtt

A program lezárásaként kihasználva a lehetőséget, hogy együtt lehetünk és a karácsonyra is készülve egy kreatív foglalkozással búcsúztunk a 2021-es évtől és a műhelymunkától.

A Zemplén televízió készített egy összefoglalót a Közgazdasági tehetségműhely eddigi működéséről

A műhelyben elkészült digitális szabadulószobát itt találják: https://forms.gle/ibXXu82cATYxPV39A