NTP-SZTG-15-0079 HÁZTARTÁSOK PÉNZÜGYEI
szakképzésben részt vevő diákok tehetséggondozása

Jelen honlappal ennek a pályázatnak az előrehaladását igyekszünk bemutatni a 2016. január 1. - 2016. június 30. közötti időszakban.

Résztvevő szervezetek

TÁMOGATÓ

AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIMA logója
 



A NEMZETI TEHETSÉGPROGRAM logója
 


TÁMOGATÁSKEZELŐ

A EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ logója


V. István Katolikus Szakközépiskola és Gimnázium
mint kedvezményezett

V. István Katolikus Szakközépiskola és Gimnázium


A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM logója

A nyertes pályázat

Sikeresen pályázott intézményünk a Nemzeti Tehetségprogram szakképzésben részt vevő diákok tehetséggondozását szolgáló NTP-SZTG-15 pályázati kiírásra. 1.297.000 Ft-ot nyertek a műhely működtetésére a 2015/16-os tanévben. Egy 60 órás tanórán kívüli, nem tantárgyi, komplex tehetséggondozó program megvalósítására pályáztak a kollégák. Egy téma, a háztartások pénzügyei mentén dolgozik majd együtt a közgazdasági és informatikai műhely.

 

A pályázat célja

A programban két, szakképzésben részt vevő diákokból álló műhely fog együttműködni. A műhelyek először a saját területükre koncentrálva külön-külön működnek. Ekkor a cél a betervezett elméleti, gyakorlati ismeretanyag feldolgozása. Ezen órák alatt minkét műhelyben erőteljesen építenek majd az IKT eszközök használatára. Az informatikai műhely esetében ez a téma jellegéből is adódik. A közgazdasági műhelyben azonban a célunk az is, hogy a tehetséges diákoknál próbáljuk meg először a foglalkozások újszerű, mobileszközökre (telefon, tablet) épülő oktatási módszert. Így a műhelyben a téma jellege mellett az oktatási módszer is erőteljesebb motivációt adhat a diákoknak. A gazdasági műhely témája közel áll a diákokhoz, de ilyen jellegű tárgyuk nincs, pedig nagyon fontos lenne a háztartások tudatosabb pénzügyi tervezése, "megvalósítása". A célunk, hogy az ismeretek átadásával, majd az elkészülő filmmel a közösségben is a tudatosabb pénzügyi kultúrát terjesszük.
Az informatika műhely foglalkozásai (bár nem nélkülözhetik az elméleti tudásátadást), de a fő cél a hang, kép és videofeldoglozás gyakorlati ismereteinek elsajátítása lesz. A készített rövid anyagok vágása, utómunkálatai, a fényképezés képszerkesztésének megismerése lesz a fő feladat.
A műhelymunka részét képezi majd látogatás a helyi bankfiókba, illetve a Zemplén Televízióba.
A műhelymunkát jól kiegészíti majd a kétnapos budapesti kirándulás, amely a tudásbővítés mellett a csapatépítésben is szerepet játszik.

 

Az iskolai tehetséggondozó programokról szólt a hír

A Zempléni Piac hirdetési újságban megjelent cikk a programról

 

Működnek a műhelyek

A pályázati programnak megfelelően jellemzően heti rendszerességgel dolgoznak együtt a diákok. Egyelőre a két műhely külön-külön végzi a munkáját. A közgazdászok már készítettek családi költségvetést. Minden érdeklődőnek ajánljuk a csaladikassza.hu oldalt. Próbálják ki Önök is, hogy milyen egyszerű a programmal a családi költségvetés készítése.
Közben megérkeztek a betervezett eszközök is (tabletek, projektor), melyek a diákok digitális adatgyűjtő munkáját segíti.
Az egységes megjelenés, az együvé tartozás érzését segítheti a közös, egyenpóló, mely egyrészt az iskolához tartozást, másrészt a közös műhelymunkát hirdeti.

Az informatikai műhelyesek látogatást tettek a Zemplén Televízióban. Az informatikai műhelyesek látogatást tettek a Zemplén Televízióban. Megismerhették, hogy hogyan működik a gyakorlatban a kép- és hangfeldolgozás.

 

 

Beszámolt a Zemplén Televízió a műhelyek működéséről

Meglátogatta a Zemplén Televízió az egyik foglalkozásunkat. Mi örömmel számoltunk be az itt folyó munkáról.


 

Budapesten jártunk!

A program egyik eleme volt egy kétnapos budapesti kirándulás.
A kirándulás két fő szakmai programra épült. Mindkét műhely részt vett Az OTP Fáy Alapítvány Oktatási Központjában. Itt egy egész délelőttös interaktív foglalkozáson vettek részt a diákok. Délután nem hagyhattuk ki néhány budapesti nevezetesség megtekintését. Este színházban voltunk. Másnap délelőtt a Központi Statisztikai Hivatal 4 szakembere tartott számunkra előadást, melyben a háztartások pénzügyeinek, fogyasztásának statisztikai adataival ismerkedhettünk meg – játékos formában.
Fáradtan, de élményekkel telve érkeztünk haza.

 

Kisfilm a budapesti kirándulásról

Olyan jól sikerült a pesti kirándulásunk, hogy az informatikusok úgy gondolták összevágnak belőle egy kisfilmet. Örök emlék marad így mindannyiunknak! Nézzétek meg ti is mit csináltunk a két nap alatt!


 

Az egyik kereskedelmi bank bankfiókjában voltunk!

A közgazdasági műhelybe járó diákok is szerették volna minél inkább testközelből is megismerni a pénzügyek, a bankok világát, ezért az egyik kereskedelmi bankhoz látogattak el. A fiókvezető a háztartások pénzügyeihez kapcsolódóan általános tájékoztatót nyújtott a banki, magánszemélyeknek szóló szolgáltatásokról, illetve részletesen beszélt a bankkártya típusokról, azok használati előnyeiről, biztonsági előírásairól.

A végéhez közeledik a műhelymunka!

A budapesti kirándulás alatt a két műhelyben dolgozó diákok megbeszélték, hogy pontosan miről is fog szólni a készítendő kisfilm. A forgatókönyvet az informatikusok készítik, s közgazdasági szakmai részt a közgazdasági műhelybe járók dolgozzák ki. Csütörtökönként forog a film! Nemsokára kész, s akkor mindenki láthatja miről is szólt a féléves munkánk.
Közben a tanáraink sem pihennek. Már készítik a következő év pályázatát. Ehhez mi, diákok is nyújtottunk egy kis segítséget. Élménybeszámolókat írtunk.

Néhány idézet:
„Nem plusz óraként éljük meg, hanem mint egy lehetőségként, hogy tudásunkat bővíthessük és jobban átláthassuk a bankrendszer ügyeit.”
„Az óráink nagyon hangulatosak. Interaktív eszközök segítségével és néhány csoporttárunk humorával fűszerezve sokkal hatékonyabb a tanulás. A tanáraink is „lazábbak”.”
„A délután műhelymunka során az ismereteket sokkal interaktívabban sajátíthattuk el. A csoportmunka, a feladatok, az elektronikai eszközök használata nagyban megkönnyítette a tanulást és érdekessé tette a műhelymunkát. Megismerhettük saját tudásunk korlátait, és javíthattunk tanulási módszereinket egy új, jobb módszerrel.
A kirándulásról: Az OK Központ interaktív képzése nagyon érdekes volt és sok új, érdekes dolgot sajátíthattunk el… A kirándulás nagyon érdekes, precízen szervezett és élvezetes volt.”
„A műhelybe való jelentkezésemet nem bántam meg, ha tehetném, akkor újra jelentkeznék, mert sokat segített a tanulásban és érdekes volt.”

 

Elkészült a projektfilmünk