NTP-SZTG-16-0043
DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS LÉTREHOZÁSA A KATOLIKUS KERIBEN

Jelen honlappal ennek a pályázatnak az előrehaladását igyekszünk bemutatni a 2016. július 1. - 2017. június 30. közötti időszakban.

Résztvevő szervezetek

TÁMOGATÓ

Az EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA logója


TÁMOGATÁSKEZELŐ

A EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ logója


KÖZREMŰKÖDŐ

V. István Katolikus Szakgimnázium és Gimnázium
mint kedvezményezett

V. István Katolikus Szakközépiskola és Gimnázium


A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM logója


 

Egerben jártunk!

A program részeként megvalósított egri kirándulásról olvashatják Szalontai Panna beszámolóját.

A Nemzeti Tehetség Program keretében, az éves munkánk zárásaként háromnapos szakmai kiránduláson vettünk részt: 16 diák és két kísérő tanár.
Úti célunk Eger volt.
Az első napon a bazilikát látogattuk meg, majd az Eszterházy Károly Egyetemen jártunk. Az egyetemen a kápolnát és a dísztermet tekinthettük meg. Szabadprogramként a délutánt a városban töltöttük. Este a Gárdonyi Géza Színházban a La Mancha lovagja című musicalt néztük meg.
A második napon az Andrássy György Közgazdasági Szakgimnáziumban jártunk, ahol vendéglátóink szívélyesen fogadtak minket. Megnézhettük az iskolát, az írógép-kiállításukat, majd egy kisfilmet is levetítettek számunkra, amelynek segítségével beleláttunk az iskolában folyó munkába, a diákok életébe. Később megnéztük az egri várat. Itt a teremőrök korhű ruhákban tették még érdekesebbé a tárlatot.
Az egyetemen lehetőségünk nyílt betekinteni az informatika és a modern gépek világába. Jártunk virtuális stúdióban, szerverteremben.
Szabadidőnkben a sétáló utcán nézelődtünk. A nap programja mozival zárult.
A harmadik napon, hazafelé Lillafüreden álltunk meg. Nagyon szép napsütéses időben sétáltunk a Palota Szálló és a Hámori-tó mellett. A Fátyol-vízeséshez teraszos sétányon jutottunk el. Örömmel fényképezkedtünk ezen a szép helyen. A nap zárásaként Miskolcon a McDonalds-ban ebédeltünk.
Köszönetet szeretnénk mondani iskolánknak, tanárainknak, a programnak, amiért lehetőségünk nyílt erre a szakmai útra. Csodás, élményekben gazdag három napot töltöttünk el a kiránduláson.

A kirándulásról készült fotók






 

Nagy munkában az informatikusok

A tanév folyamán csütörtök délutánonként Moodle programrendszerrel ismerkedtünk.
A Moodle egy olyan LMS-s rendszer, amely a napjainkban nélkülözhetetlen e-learning támogatást nyújtja, mind az iskola rendszerű, mind az azon kívüli képzésekben résztvevők számára. Lehetőséget biztosít tanári kontroll igénybevételére, a társakkal való együtt gondolkodásra, és az önellenőrzés széles spektrumú lehetőségeit kínálja.
Fontos a diákok és pedagógusok számára az ilyen jellegű keretrendszerek ismerete, hiszen a life long learning napjainkban az MOOC-ra alapozva igyekszik a lehetőségeket biztosítani.
Célunk volt, hogy az érdeklődő diákok tanár szerepkörben is kipróbálhassák a rendszert. Tananyagot töltöttek fel, kérdés típusokat ismertek meg, kérdéseket szerkesztettek, tesztet állítottak össze. A tanév vége felé az informatika ágazatra járó diákjaink tanították a közgazdasági ágazatra járó diákokat a Moodle használatára.

Képekl a Moodleról


 

Megérkeztek az eszközök és a póló

Közben megérkeztek a betervezett eszközök is (tabletek, projektor), melyek a diákok digitális adatgyűjtő munkáját segíti.
Az egységes megjelenés, az együvé tartozás érzését segítheti a közös, egyenpóló, mely egyrészt az iskolához tartozást, másrészt a közös műhelymunkát hirdeti.

A beszerzett eszközök


Egyenpólóban dolgoznak a közgazdászok

 

Az informatikusok is szakmai délutánt tartottak

A közgazdászok után az informatikusok is „játszva tanultak”. A szakmai délutánjuk a Mikuláshoz is kötődve különböző feladatokkal, bemutatókkal mutatta be az informatika játékosabb oldalát.

A rendezvényen készült fotók




 

A közgazdasági műhely munkájához kapcsolódó szakmai nap volt az iskolában

A közgazdasági műhely célja az is, hogy egy kicsit más megvilágításba helyezze a tanulmányokat. Ne csak az órákon ülve, hanem a tanárokkal együttműködve, ne a szokott formában folyjék a tanulás. Jól kiegészítette a műhely ilyen irányú törekvését a szakmai napunk, melyről a Zemplén Televízió is beszámolt.

 

Működnek a műhelyek

A pályázati programnak megfelelően jellemzően heti rendszerességgel dolgoznak együtt a diákok. Egyelőre a két műhely külön-külön végzi a munkáját. A közgazdászok már megismerkedtek a feladatok típusaival. Megbeszélték, hogy az egyes feladattípusoknál milyen szempontokat kell figyelembe venni, melyek befolyásolhatják a válaszadást, illetve, hogy az egyes feladatoknál milyen adott válaszok milyen típusúak lehetnek. Emellett megismerkedtek a Redmenta és LearningApps felületével is. A Redmentára a szakképzésben jól használható feladatsorokat helyeztek el.


Az informatika műhely induló foglalkozása

A Redmentán már ott sorakoznak a feltöltött feladatsorok

 

Az iskolai tehetséggondozó programokról szólt a hír

A Zempléni Piac hirdetési újságban megjelent cikk a programról:

 

A pályázat célja

A programban két szakképzésben részt vevő diákokból álló műhely működne. A műhelyek először a saját területükre koncentrálva külön-külön működnének. A közgazdasági műhelyben a diákok közösen feltérképezik azokat a területeket (4 évfolyam szakmai tárgyai), melyekből szükséges és lehetséges feladatsorok készítése. Közösen megbeszélik, hogy melyek azok a területek, melyeken több gyakorlásra van szükség. A programot kiegészíti a Redmenta és a Learningapps rendszer használatának megismerése, s ott feladatsorok készítése. Ezek a feladatsor készítések kiválóan alkalmasak a tananyag rendszerező áttekintésére. Emellett a műhelyes diákok ismeretbővítés során a tanórai tananyagban nem szereplő ismeretekre is szert tesznek.
Az informatika műhely feladata a moodle felület letöltése, használati kereteinek kialakítása, jogosultságok és feladatkörök kiosztása, a felület használatának megismerése, egy tájékoztató anyag készítése a diákok és szaktanárok számára. Ekkor kerülne sor a 3 napos közös tábori programra, ahol a tudásmegosztás eredményeként a közgazdászok alkalmassá válnak a rendszerbe történő feltöltésre. Utána a két szakmacsoportos diákok tananyagtartalmakat, feladatsorokat helyeznek el a felületen, melyek a diáktársak számára használhatóvá válnak.
A moodle felület használatának gyakorlatban történő megtekintéséhez igazítva tervezik a 3 napos kirándulást is. Az Eszterházy Károly Főiskolán működő rendszert kívánjuk jobban megismerni. Természetesen a kiránduláson a tudásbővítés, tudástranszfer mellett a csapatépítés is fontos tényező lenne. A szakmai és lazító programok jól kiegészítik majd egymást.

 

A nyertes pályázat

Sikeresen pályázott intézményünk a Nemzeti Tehetségprogram szakképzésben részt vevő diákok tehetséggondozását szolgáló NTP-SZTG-16 pályázati kiírásra. 1.500.000 Ft-ot nyertek a műhely működtetésére a 2016/17-es tanévben. A program során egy ideig két műhelyben, majd együtt dolgoznak a közgazdászok és az informatikusok. Így összességében kétszer 30 órás műhely fog működni az intézményben.